Blogg

FAKE NEWS

For bare et par år siden satt jeg på et trangt meglerkontor og kikket over på kebabsjappen på den andre siden av gaten. På denne tiden måtte jeg til og med jobbe for pengene. Det var virkelig en trist periode.

Så nært, men likevel så fjernt.

I dag sitter jeg på mitt lekre hjørnekontor og ser ut over havet – mens de ansatte løper rundt som forvirrede høns for å betjene strømmen av nye kunder.

Alt takket være Champisbloggen.

Det er nesten for godt til å være sant!

I etterpåklokskapens lys er det åpenbart at vanlige folk hadde et skrikende behov for mer informasjon fra innsiden av meglerbransjen. Før jeg stod frem som toppblogger var bransjen mest kjent for sitt lukkede og eksklusive miljø – som dessverre stadig ble rammet av ondsinnede rykter om dyre biler og lav intelligens.

«Hvordan gjør de det, liksom?»

Allmuen fant ikke en gang frem i jungelen av eiendomsmeglere. Alle så jo like ut! Nå har vanlige folks kognitive fungering aldri imponert meg, men likevel. Publikum fortjener korrekt informasjon for å ta gode valg – derfor setter jeg av litt tid hver uke til generell forbrukerinformasjon.

Det skulle bare mangle – siden jeg tilfeldigvis er Norges beste megler – så vet jeg jo hva jeg snakker om. På Champisbloggen sprer jeg mine ferske meglernyheter fra Meglerhuset Lea til alle mine tusener på tusener av lesere.

Fake news får andre ta seg av.

I mitt nye liv som folkekjær bloggkjendis får jeg stadig oftere forespørsler om å kaste glans over forskjellige arrangementer.

Er det ikke typisk?

Nå – når de leser på bloggen at jeg er best i alt – skal de plutselig hanke meg inn til foredrag, konferanser, taler, fester etc. etc. Hvor var alle disse noldusene tilbake i 2015 da jeg virkelig hadde behov for oppmerksomhet?

I dag må jeg dessverre være ytterst forsiktig med hva jeg sier ja til, siden jeg er inne i en kritisk fase for mitt nye image. Hvis jeg skulle bli observert på feil sted kan hele brandingen være i fare. «Champismegleren observert på fest i rekkehus på Brakahaug» – det skulle faen meg ha tatt seg ut!

Jeg kunne like gjerne ha begynt å tørke meg i ræven med tusenlapper.

Jeg skal opp – ikke ned.

Målet for sesong 4 har alltid vært at jeg skal ekspandere til rikskjendis. Det er avgjørende at jeg kun deltar på events som er egnet til å øke oppmerksomheten omkring min person.

Men det er tydeligvis vanskelig for vanlige folk å akseptere at de små drittarrangementene deres ikke passer inn i kjendisplanen min – selv om jeg avviser dem på en elegant og diplomatisk måte. Ingen slår meg i høflighetsfraser – med mindre jeg er kanon, naturligvis.

«Det er ingenting personlig, altså», sier jeg.

«Men dette er hardcore business – og det lille drittarrangementet ditt gjør ingenting for meg.»

Idioter hele gjengen!

Truls Lea - Meglerhuset Lea

Truls Lea

Stilling
Daglig og faglig leder / Advokat MNA / Megler
Telefon
Ring Truls Lea på 901 28 086
E-post
Send e-post til Rolf Henry Pedersen på truls@meglerlea.no
Truls Lea er daglig leder, advokat og megler i Meglerhuset Lea & Partnere. I sin livsstilsblogg tar han deg med bak kulissene i sitt glamorøse liv som Champagnemegler. Det er sannheten som svir...

SLEIPE TRIX

Det nye Åkrakontoret ble skikkelig sexy – om jeg skal si det selv. Hengedass, møterom og tidsriktige fargevalg. Kontoret ser nesten ut som et ekte meglerkontor. Hva mer kan en Champismegler ønske seg? For å være helt ærlig ville jeg helst hatt en slik nymotens dass som spyler og føner, men da hadde det sikkert […]

Les mer

KARMØY – DO YOU READ ME?

Nå er det temmelig nøyaktig 3 år siden jeg åpnet dørene her i Meglerhuset Lea & partnere. Samtidig bestemte jeg meg for å bli Norges første – og beste – Champagnemeglerbloggadvokat. Satan for en god idé! Jeg har på en måte alltid visst at jeg hadde et geni i magen – og endelig kom bekreftelsen […]

Les mer

KJÆRE EINAR THO

Jeg har googlet litt og funnet ut at du er såkalt «ansvarlig redaktør» i Haugesunds avis. I denne forbindelse er du profesjonelt engasjert i mitt private prosjekt om å eksponere meg selv i alle tilgjengelige kanaler. Jeg tenkte derfor at det var på sin plass å sende deg et sammendrag av medieåret 2018. Jeg starter […]

Les mer
Gå til bloggarkivet