Blogg

THE NEXT LEVEL

På nachspielet etter Solfesten påstod Pål at tiden var inne for å ta Champisbloggen «to the next level». Disse reklamefolkene bruker alltid en del engelske faguttrykk, spesielt i fylla.

Hvis han fikk overta annonsesalget kunne han garantere meg en større «cash flow».

Det var visstnok 110% sikkert.

En garanti på 110% er naturligvis ikke det samme som penger i banken, men jeg er svak for garantier uten innhold – så jeg aksepterte tilbudet. Og allerede i januar merket jeg at noe nytt var på gang.

Plutselig fikk jeg inn eventoppdrag i Spania.

Betaling for å feste i syden!

De siste månedene har eventoppdragene ramlet inn fra høyre og venstre. Det ene kremoppdraget etter det andre.

Men plutselig dukket jubileumsfesten til Haugesund Svømmeklubb opp på agendaen. Wtf!

«Hva faen er det nå som skjer?!», sa jeg.

«Her jobber jeg knallhardt for å bygge opp en high-end image, og så blir jeg motarbeidet av min egen manager?!»

Pål forsvarte seg med at han hadde misforstått opplegget til svømmeklubben. Dessuten hadde ikke klubben sagt noe til han om at de baserte deler av oppgjøret på veldedighet.

«De var noen skikkelige sleipinger, altså», sa Pål.

«Men det var uansett aldri planen at jeg skulle bruke tiden min på å feste med vanlige folk? Penger er ikke alt, Pål – du må ikke besudle merkevaren min», sa jeg.

Etter et lengre strategimøte ble vi enige om å vri fokus mot produktplassering.

Det er der de virkelig lettjente pengene ligger.

Allerede dagen etter hadde han, via Nils Sørhaug AS, fått napp hos Mazda Norge.

Jeg var meget skeptisk, men det viste seg heldigvis at Mazda hadde lansert en ny sportsbil som passer imagen min som hånd i hanske. På grunn av at tilbudet var «skattemessig utfordrende» ville kunden forhandle direkte med meg. Typisk.

Hvorfor må jeg alltid ta drittjobbene selv?

Plutselig stod en smørblid Nils Sørhaug på kontoret mitt med en kasse Champis og en bilnøkkel.

«Nå skal du høre», sa han. «Det eneste du trenger å gjøre er å kjøre rundt i denne lekre sportsbilen. Vi fikser resten.»

I følge disponenten var det ikke så enkelt at de bare kunne å gi meg bilen. Han skyldte på noe regnskapstekniske greier som visstnok kunne utløse skatt, slik at den beste løsningen var at jeg kun disponerte bilen mens Mazda Norge fortsatt var formell eier. Alle kostnader ble tatt hånd om av dem.

«Og hva vil dere ha av meg?» sa jeg.

Det viste seg at det eneste jeg måtte gjøre var å skrive at nye Mazda MX-5 RF var «min foretrukne sportsbil i 2017.»

«Er det alt? Ingenting med liten skrift? Ingen hurra-meg-rundt kundearrangementer eller firma fester fra helvete?»

«Nix. Men du må naturligvis publisere et bilde av deg i bilen.»

«Consider it done.», sa jeg.

Idioter hele gjengen…

Truls Lea - Meglerhuset Lea

Truls Lea

Stilling
Daglig og faglig leder / Advokat MNA / Megler
Telefon
Ring Truls Lea på 901 28 086
E-post
Send e-post til Rolf Henry Pedersen på truls@meglerlea.no
Truls Lea er daglig leder, advokat og megler i Meglerhuset Lea & Partnere. I sin livsstilsblogg tar han deg med bak kulissene i sitt glamorøse liv som Champagnemegler. Det er sannheten som svir...

SLEIPE TRIX

Det nye Åkrakontoret ble skikkelig sexy – om jeg skal si det selv. Hengedass, møterom og tidsriktige fargevalg. Kontoret ser nesten ut som et ekte meglerkontor. Hva mer kan en Champismegler ønske seg? For å være helt ærlig ville jeg helst hatt en slik nymotens dass som spyler og føner, men da hadde det sikkert […]

Les mer

KARMØY – DO YOU READ ME?

Nå er det temmelig nøyaktig 3 år siden jeg åpnet dørene her i Meglerhuset Lea & partnere. Samtidig bestemte jeg meg for å bli Norges første – og beste – Champagnemeglerbloggadvokat. Satan for en god idé! Jeg har på en måte alltid visst at jeg hadde et geni i magen – og endelig kom bekreftelsen […]

Les mer

KJÆRE EINAR THO

Jeg har googlet litt og funnet ut at du er såkalt «ansvarlig redaktør» i Haugesunds avis. I denne forbindelse er du profesjonelt engasjert i mitt private prosjekt om å eksponere meg selv i alle tilgjengelige kanaler. Jeg tenkte derfor at det var på sin plass å sende deg et sammendrag av medieåret 2018. Jeg starter […]

Les mer
Gå til bloggarkivet