Blogg

DRITTPAKKE

«Vi må snart snekre sammen en ny og sexy markedspakke», sa Øystein. «Hva om vi døper den Max effekt pakken?», gliste han. «Nei, vi kliner til med Supermax eller Kjempemax effekt pakken», lo Espen.

«Rolig nå, jenter», sa jeg.

«Dere er på jobb. Og dette er ikke en alminnelig vitseklubb.»

Vitser om markedspakker kan være morsomme nok – i små doser. Litt som med Øystein og Espen egentlig.

Digitale markedspakker tok over etter at papirreklamen døde. Ingen gråt i nettbutikken da papiret trakk sitt siste sukk.

For oss Champismeglere har digitaliseringen gjort arbeidsdagen, om mulig, enda enklere enn før.

Gi meg en neve dollar og jeg kan garantere deg – her og nå – at hele fiskelandsbyen får se boligannonsen din i løpet av noen timer. Enten de vil eller ei.

Det er dette som er den digitale revolusjonen.

Man trenger egentlig bare å legge ut et par fotoshoppede bilder av boligen, så går resten av seg selv. Nyheten om naboens boligsalg spres som ild i tørt gress på asosiale medier. Boligannonsene ruller og går på autopilot rundt i de tusen hjem.

Ingenting å stresse med, heldigvis.

Konkurransen mellom meglerne dreier seg derfor ikke lenger om hvem som tilbyr den største annonsen. I dag er alle annonsene like store – de fyller skjermen – og alle bildene er tatt av samme fotograf.

Dette betyr at prisen for den såkalte «markedspakken» stuper, og at valget mellom den ene eller den andre megleren omsider er et personvalg.

Det var faen meg på tide!

Men hvem skal den stakkars kunden velge når alt er likt? Bør man velge megler ut fra hvordan han ter seg og kler seg, eller kanskje gå for den med høyest prisantydning?

Nei, i slike saker er det nok tryggest å lytte til magefølelsen.

Jeg brukte mye tid på dette med magefølelse for en tid tilbake. Hvordan kunne jeg manipulere vanlige folks magefølelse til å velge meg – Norges beste megler?

La deg lure av Meglerhuset Lea & partnere!

Kunne det vært et svingende nytt slagord? Tja, kanskje ikke..

Hvilke ord kunne, satt i riktig rekkefølge, gi et troverdig bilde av min suverene kompetanse – faglige tyngde – og supermax effektivitet?

Plutselig kom jeg på det.

Slagordet som skal sikre meg gratis kunder og lettjente penger:

IDIOTER HELE GJENGEN!

Truls Lea - Meglerhuset Lea

Truls Lea

Stilling
Daglig og faglig leder / Advokat MNA / Megler
Telefon
Ring Truls Lea på 901 28 086
E-post
Send e-post til Rolf Henry Pedersen på truls@meglerlea.no
Truls Lea er daglig leder, advokat og megler i Meglerhuset Lea & Partnere. I sin livsstilsblogg tar han deg med bak kulissene i sitt glamorøse liv som Champagnemegler. Det er sannheten som svir...

DIRTY DANCING

Det er ingen tvil om at jeg er humorkongen på kontoret. Det er selvfølgelig ikke bare på Champisbloggen jeg er hysterisk morsom. Hver eneste arbeidsdag er full av mine treffende kommentarer og vittige spydigheter om de ansatte. Å le av andre gir arbeidsdagen det lille ekstra. Favoritten min er å kommentere antrekk eller frisyre – […]

Les mer

MIDTLIVSKRISE – LIKSOM..

Jeg har alltid vært strålende fornøyd med mitt eget utseende. Høy, mørk og topptrent – what´s not to like? Det at jeg er litt tynn i luggen har aldri plaget meg. Dessuten har jeg spart en liten formue på frisør, shampo og hårgele. Penger spart er penger tjent. Av en eller annen grunn ble utseende […]

Les mer

«BILLIG» – LIKSOM…

I et svakt øyeblikk takket jeg ja til å selge enda en av onkel Eriks eiendommer. Fyren eier hus over alt. Det var i realiteten umulig å si nei siden vi er nære slektninger. Dessuten gir han seg aldri – og jeg var ikke i humør til å krangle i timevis. «Stjerneadvokat selger billig praktvilla […]

Les mer
Gå til bloggarkivet