Blogg

KREATIV GARANTI

Jeg har jevnlige møter med Pål der vi diskuterer hans stadige strøm av forslag til kreativ markedsføring.

De fleste forslagene suger, men det er heldigvis enkelte lysglimt.

For å få presentert færre idiotiske forslag, har jeg nå satt som krav at alle nye idéer skal kvalitetssikres før han presenterer dem for meg. Jeg forlangte også å få spesifisert timeliste, og ikke bare disse samlepostene med «Kreativ tankesmie: 15 timer» etter hvert møte.

Før årets siste møte hevdet Pål at han hadde klekket ut et superstunt som allerede var kvalitetssikret på høyeste hold hos Appex.

Til tross for Påls entusiasme hadde jeg moderate forventninger.

Hans forrige forslag var nemlig at jeg skulle gå rundt i sentrum utkledd som en champagneflaske og dele ut reklamekarameller til barna. I følge onkel Erik kunne karamellstuntet fort lede til pågripelse og straffesak – dersom noen misforstod konseptet. Pågripelse i gågaten fristet meg ikke noe særlig, og jeg takket derfor høflig nei til Pål.

Pål lot seg imidlertid ikke skremme og var tydelig fornøyd med sin nyeste idé. Det viste seg at Pål og en kollega som heter Tore hadde funnet ut at jeg burde invitere til «Champagnemeglerparty» for noen spesielt utvalgte VIP gjester.

Markedsverdien av slike events var visstnok undervurdert.

Dagens kresne kunder forventet å bli jevnlig invitert på festligheter av sin foretrukne eiendomsmegler, hevdet Pål.

Planen var derfor å leie et utested på kaien og kjøre full pakke med rød løper, Champagne, paraplydrinker, underholdning etc. etc.

«Og hvem er det som skal inviteres på en slik VIP fest?», ville jeg vite.

I følge Pål hadde kollegaen hans, denne Tore, liggende en hemmelig liste som han kalte «hot or not – bibelen» som de vanligvis brukte til slike arrangementer.

På denne listen fantes det som kunne krype og gå av eksklusive gjester.

Jeg visste ikke en gang at en slik VIP-liste fantes, men jeg har naturligvis hatt mine mistanker. Hvordan kan det ellers forklares at det er de samme trøtte trynene som møter opp på alle festene?

«Og hvor mye ser dere for dere at budsjettet bør være på?»

I følge Pål burde jeg heller fokusere på hvor mange kunder dette kreative event-stuntet ville generere. Det var selvfølgelig umulig å måle effekten umiddelbart, men over tid ville vi få tilbake investeringen mange ganger.

Det var visstnok 110% sikkert.

«Og dette er ledelsen i Appex enig i?», spurte jeg. «Ja, Tore kan personlig garantere at dette blir en suksess», svarte Pål.

«Er dette samme type garanti som forrige gang?», sa jeg.

«Samme type garanti hver gang», svarte Pål.

Truls Lea - Meglerhuset Lea

Truls Lea

Stilling
Daglig og faglig leder / Advokat MNA / Megler
Telefon
Ring Truls Lea på 901 28 086
E-post
Send e-post til Rolf Henry Pedersen på truls@meglerlea.no
Truls Lea er daglig leder, advokat og megler i Meglerhuset Lea & Partnere. I sin livsstilsblogg tar han deg med bak kulissene i sitt glamorøse liv som Champagnemegler. Det er sannheten som svir...

SLEIPE TRIX

Det nye Åkrakontoret ble skikkelig sexy – om jeg skal si det selv. Hengedass, møterom og tidsriktige fargevalg. Kontoret ser nesten ut som et ekte meglerkontor. Hva mer kan en Champismegler ønske seg? For å være helt ærlig ville jeg helst hatt en slik nymotens dass som spyler og føner, men da hadde det sikkert […]

Les mer

KARMØY – DO YOU READ ME?

Nå er det temmelig nøyaktig 3 år siden jeg åpnet dørene her i Meglerhuset Lea & partnere. Samtidig bestemte jeg meg for å bli Norges første – og beste – Champagnemeglerbloggadvokat. Satan for en god idé! Jeg har på en måte alltid visst at jeg hadde et geni i magen – og endelig kom bekreftelsen […]

Les mer

KJÆRE EINAR THO

Jeg har googlet litt og funnet ut at du er såkalt «ansvarlig redaktør» i Haugesunds avis. I denne forbindelse er du profesjonelt engasjert i mitt private prosjekt om å eksponere meg selv i alle tilgjengelige kanaler. Jeg tenkte derfor at det var på sin plass å sende deg et sammendrag av medieåret 2018. Jeg starter […]

Les mer
Gå til bloggarkivet