Blogg

HJERNESTORMEN

På mandagsmøtet hevdet Susanne at alle seriøse firma hadde «brainstorming» minst en gang i året. Og hun foreslo derfor at vi skulle bruke møtet til å brainstorme frem en god julekampanje.

Alle var tilsynelatende enige om at dette var en god idé.

Jeg var selvfølgelig uenig, men med to knallharde julebord i skrotten hadde jeg mer enn nok med å sitte oppreist.

Uansett ville det vært dårlig lederskap å drepe idéen før de ansatte hadde bekreftet det jeg allerede visste – at forslagene til kampanjetilbud ville være fullstendig meningsløse og ubrukelige.

Jeg er erklært motstander av julen som konsept. Og jeg blir småkvalm av alle kombinasjoner av ord som inkluderer ordet jul. Julekampanje er intet unntak. Når jeg tenker meg om er det vel kun julebord som ikke fremkaller vonde barndomsminner.

Magefølelsen ble ikke bedre av at Susanne brukte ordet brainstorming. Mitt inntrykk av de ansattes intellektuelle kapasitet beskrives bedre av flau bris enn storm, for å si det slik.

Idiotene gikk energisk i gang med oppgaven.

Ikke overraskende overgikk de hverandre med kostbare og fjollete forslag.

Etter en kort stund lå det første forslaget på blokken. Vi burde spille inn en reklamevideo, der jeg til overmål skulle være utkledd som nisse. Nye kunder skulle få en 55 tommers 4K TV – av nissen.

Stemningen bygget seg opp og alle forventet tydeligvis en reaksjon fra meg.

«Hvis det lukter dritt, er det som regel dritt», sa jeg.

«Jeg synes på generelt grunnlag at julekampanjer suger. Dessuten har alle møblerte hjem allerede minst én 4 K TV. Vi må gi bort noe som ingen har fra før.», fortsatte jeg.

«Greit», sa Øystein. «Da gir vi bort gratis eierskifteforsikring. Det er det ingen som har fra før.»

Øystein foreslo å kalle stuntet for jubileumskampanje i stedet for julekampanje.

Alle var ekstatiske over genialiteten i Øysteins forslag.

Og Øystein smilte selvtilfreds fra øre til øre.

Jeg gjorde et kjapt kostnadsoverslag og begynte umiddelbart å småsvette. Disse eierskifteforsikringene kunne i verste fall koste flere titalls tusen – på hver eiendom! Hvorfor gir vi ikke heller bort en koffert med penger til den første som spør!!

«Glimrende forslag», hørte jeg meg selv si. «Jeg ber Pål snekre sammen en sexy jubileumskampanje.»

Trøsten får være at jeg gikk klar musikkvideo i nissedrakt. Det skulle tatt seg ut!

Jeg betaler gladelig noen hundre tusen i forsikringer for å slippe å drite meg ut i full offentlighet.

Og med litt flaks skjønner ikke kundene hvor godt TILBUDET egentlig er.

De er heldigvis idioter hele gjengen.

 

Truls Lea - Meglerhuset Lea

Truls Lea

Stilling
Daglig og faglig leder / Advokat MNA / Megler
Telefon
Ring Truls Lea på 901 28 086
E-post
Send e-post til Rolf Henry Pedersen på truls@meglerlea.no
Truls Lea er daglig leder, advokat og megler i Meglerhuset Lea & Partnere. I sin livsstilsblogg tar han deg med bak kulissene i sitt glamorøse liv som Champagnemegler. Det er sannheten som svir...

DIRTY DANCING

Det er ingen tvil om at jeg er humorkongen på kontoret. Det er selvfølgelig ikke bare på Champisbloggen jeg er hysterisk morsom. Hver eneste arbeidsdag er full av mine treffende kommentarer og vittige spydigheter om de ansatte. Å le av andre gir arbeidsdagen det lille ekstra. Favoritten min er å kommentere antrekk eller frisyre – […]

Les mer

MIDTLIVSKRISE – LIKSOM..

Jeg har alltid vært strålende fornøyd med mitt eget utseende. Høy, mørk og topptrent – what´s not to like? Det at jeg er litt tynn i luggen har aldri plaget meg. Dessuten har jeg spart en liten formue på frisør, shampo og hårgele. Penger spart er penger tjent. Av en eller annen grunn ble utseende […]

Les mer

«BILLIG» – LIKSOM…

I et svakt øyeblikk takket jeg ja til å selge enda en av onkel Eriks eiendommer. Fyren eier hus over alt. Det var i realiteten umulig å si nei siden vi er nære slektninger. Dessuten gir han seg aldri – og jeg var ikke i humør til å krangle i timevis. «Stjerneadvokat selger billig praktvilla […]

Les mer
Gå til bloggarkivet