Blogg

FJERNHYPNOSE – TEORIEN

Onde tunger vil ha det til at Champagnemeglerbloggen ikke er annet enn et skittent markedsføringstriks for at Meglerhuset Lea & partnere (Haraldsgata 90, 3. etasje) skal få flere kunder. Og at jeg skal bli rikere, og – om mulig – enda lykkeligere.

Selvfølgelig er det det. Jeg har annet å gjøre enn å skrive blogg. Selge hus for eksempel.

Vanligvis får jeg beskjed om at det ble «litt mye deg».

«I dagens mediebilde må meglere være mer synlige. By på seg selv. Det er ikke nok med passfoto i avisen», sa Pål. Når jeg tenkte etter var det første gang noen ba meg om å by «mer» på meg selv. Vanligvis får jeg beskjed om at det ble «litt mye deg». Alt kan ikke bare være tant og fjas. Eller kan det det?

Det viste seg at jeg, som både er høy, mørk, pen, intelligent – og PR kåt – passet fint som blogger. Truls Lea, Champagnemegler/ blogger? Tja, hvorfor ikke.

Du blir nå utsatt for dialogmarkedsføring. Av meg, fra min nye digitale identitet. Snekne greier. Uten at du selv merker det vil du begynne få en dragning mot at jeg, Champagnemegleren, skal selge boligen din. En form for fjernhypnose. Hvis dette virker er det nesten for lett. Jeg må huske å ikke fortelle det til noen, for da begynner bare de andre meglerne med blogg, og da er vi vel like langt? Må også huske å spørre Pål hva vi skal gjøre da.

Det er mange år siden alle ble klar over at det trykte ord ville lide en lang og smertefull død.

Det er mange år siden alle ble klar over at det trykte ord ville lide en lang og smertefull død. Både papiravis, glansede magasiner og dermed også tradisjonell reklame forsvinner. Etter å ha sittet på «death row» lenger enn planlagt, dvs helt normalt lenge, er papiret på veg ut av medieverden. Det er derfor passfoto av megleren i papiravisen ikke virker lenger – uansett hvor mye skryt man slenger på om egen fortreffelighet. Boligannonser på trykk fungerer mest som dekor til meglerlogoen og passbildene. De virkelige annonsene ligger på internettet, og det har de gjort lenge.

Brukthusselgeren, unnskyld Champagnemegleren, må derfor også ut i The Matrix, den digitale virkeligheten, sammen med nettbutikken sin. «Vi må være der kundene er». Jeg trodde kundene var på finn, men det er lenge siden jeg kjøpte meg hus.

Eiendommene som selges i Norge er på finn, og en rekke andre annonseportaler. Annonsene er så like som det er mulig å få dem. Hvem som helst, alle meglere – man trenger ikke en gang være Champagnemegler – kan legge ut pene foto og rosende omtale av et brukt hus som noen vil bli kvitt.

Brukthusselgerne er på egne hjemmesider, på face og nå altså også på blogg. Hvordan velger man megler? Jeg har aldri hatt behov for megler – og har derfor ingen personlig referanse, men noe som skiller den ene fra det andre må det vel være? Jeg må innrømme at jeg er skeptisk til hypnoseteorien, men for all del «nu kör vi!» som de sier i Sverige..

Truls Lea - Meglerhuset Lea

Truls Lea

Stilling
Daglig og faglig leder / Advokat MNA / Megler
Telefon
Ring Truls Lea på 901 28 086
E-post
Send e-post til Rolf Henry Pedersen på truls@meglerlea.no
Truls Lea er daglig leder, advokat og megler i Meglerhuset Lea & Partnere. I sin livsstilsblogg tar han deg med bak kulissene i sitt glamorøse liv som Champagnemegler. Det er sannheten som svir...

SLEIPE TRIX

Det nye Åkrakontoret ble skikkelig sexy – om jeg skal si det selv. Hengedass, møterom og tidsriktige fargevalg. Kontoret ser nesten ut som et ekte meglerkontor. Hva mer kan en Champismegler ønske seg? For å være helt ærlig ville jeg helst hatt en slik nymotens dass som spyler og føner, men da hadde det sikkert […]

Les mer

KARMØY – DO YOU READ ME?

Nå er det temmelig nøyaktig 3 år siden jeg åpnet dørene her i Meglerhuset Lea & partnere. Samtidig bestemte jeg meg for å bli Norges første – og beste – Champagnemeglerbloggadvokat. Satan for en god idé! Jeg har på en måte alltid visst at jeg hadde et geni i magen – og endelig kom bekreftelsen […]

Les mer

KJÆRE EINAR THO

Jeg har googlet litt og funnet ut at du er såkalt «ansvarlig redaktør» i Haugesunds avis. I denne forbindelse er du profesjonelt engasjert i mitt private prosjekt om å eksponere meg selv i alle tilgjengelige kanaler. Jeg tenkte derfor at det var på sin plass å sende deg et sammendrag av medieåret 2018. Jeg starter […]

Les mer
Gå til bloggarkivet